Szanowni Państwo,
już 10 listopada 2024 r. wejdzie w życie ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo Komunikacji Elektronicznej. Nowe przepisy zastępują w całości Prawo telekomunikacyjne i zmieniają zasady świadczenia przez nas usług. Powyższe powoduje konieczność wprowadzenia zmian w zawartej umowie i w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych.
Co się zmieni?
Zmiany, które wprowadzamy dotyczą między innymi przypadków, w których będziemy mogli zmienić umowę oraz tryb dokonywania tych zmian, procedury regulującej ograniczanie i zawieszanie świadczenia usług, a także rozwiązanie umowy w przypadku, gdy opóźniacie się Państwo z zapłatą za usługi.
Co się nie zmieni?
Zmiany prawa oraz wynikające z tego zmiany treści umowy i regulaminu nie wpłyną na warunki cenowe oraz na parametry jakościowe świadczonych na Państwa rzecz usług. Nie musicie Państwo podpisywać, ani odsyłać nam zaakceptowanych zmian.
Uprawnienia Państwa -Abonenta w związku ze zmianami:
Informujemy, iż mogą Państwo nie zaakceptować proponowanych zmian i wypowiedzieć wiążącą nas umowę najpóźniej do 10.11.2024 r., co będzie wiązało się z koniecznością uiszczenia przez Państwa na naszą rzecz przyznanej Państwu – przy zawieraniu umowy – ulgi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania. Obowiązek zapłaty roszczenia nie dotyczy tych z Państwa, z którymi wiąże nas umowa zawarta na czas nieokreślony lub których umowa przekształciła się na czas nieokreślony.
ZMIANY W UMOWIE O ŚWIADCZENIE USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH:
- Dostosujemy zapisy dotyczące jednostronnej zmiany warunków Umowy wprowadzając następujące postanowienia:
- Operator może dokonać jednostronnej zmiany postanowień Umowy, Regulaminu lub Cennika, w przypadku gdy:
- – konieczność wprowadzenia zmiany wyniknie bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w szczególności ze zmiany stawek podatku od towarów i usług lub z decyzji Prezesa UKE;
- – proponowane zmiany będą korzystne dla Abonenta, w tym spowodują obniżenie cen usługi dostępu do Internetu lub dodanie nowej usługi;
- – zaproponowane Abonentowi zmiany będą miały wyłącznie charakter administracyjny i nie pociągną za sobą negatywnych skutków dla Abonenta.
W razie braku akceptacji zmian Abonent może wypowiedzieć Umowę w terminie do dnia wejścia zmian w życie, z uwzględnieniem konieczności zwrotu udzielonej ulgi udzielonej w związku ze świadczeniem usług na zasadach promocyjnych (w wysokości pomniejszonej proporcjonalnie za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania). Operator w przypadku zamiaru wprowadzenia zmian, poda ich treść do publicznej wiadomości przez publikację na stronie internetowej, z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem ich w życie. Okres ten może być krótszy, jeśli publikacja aktu prawnego, z którego wyniknie konieczność wprowadzenia zmian nastąpi z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed jego wejściem w życie lub okres taki wyniknie z decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, przy czym nie będzie on krótszy niż do dnia wejścia w życie tych zmian.
Niezwłocznie po publikacji treści zmian na stronie internetowej Operator doręczy Abonentowi na trwałym nośniku informacje opublikowane na stronie internetowej wraz informacją o prawie wypowiedzenia Umowy.
- Dostosujemy zapisy dotyczące automatycznego przedłużania umowy wprowadzając następujące postanowienia:
1.Przed automatycznym przedłużeniem umowy, Operator doręczy Abonentowi na trwałym nośniku, w terminie nie później niż 30 dni przed upływem okresu, na jaki umowa została zawarta, informacje o automatycznym przedłużeniu umowy, w tym ewentualne zmiany warunków świadczenia usług względem warunków obowiązujących w okresie, na jaki została zawarta umowa, sposobach i terminach jej wypowiedzenia, a także najkorzystniejszych pakietach taryfowych dotyczących usług objętych umową.
- W przypadku gdy umowa uległa automatycznemu przedłużeniu, Operator, co najmniej raz w roku, poinformuje Abonenta o najkorzystniejszych pakietach taryfowych dotyczących usług objętych umową.
III. Wprowadzamy uprawnienie Operatora do rozwiązania umowy w następującej sytuacji:
- Jeśli Abonent opóźnia się z zapłatą za świadczoną usługę wówczas:
a)Operator wyśle Abonentowi wraz z wezwaniem do zapłaty powiadomienie o zamiarze ograniczenia świadczenia usługi. W przypadku braku uregulowania należności, ograniczenie świadczenia usługi nastąpi w terminie 7 dni od doręczenia powiadomienia.
b)W przypadku dalszego braku uregulowania należności, Operator skieruje do Abonenta kolejne wezwanie do uiszczenia zaległości w wyznaczonym terminie. Operator jednocześnie powiadomi Abonenta o zamiarze zawieszenia świadczenia Usług, w przypadku braku uregulowania należności w terminie 3 dni od otrzymania powiadomienia. Powiadomienie zostanie wysyłane nie wcześniej niż po upływie 7 dni od dnia ograniczenia świadczenia usługi.
c)Wobec upływu 7 dni od dnia zawieszenia świadczenia usługi i dalszego braku uregulowania należności, Operator powiadomi Abonenta o zamiarze wypowiedzenia umowy z winy Abonenta, a następnie rozwiąże z Abonentem umowę, jeśli płatność nie zostanie wykonana.
d)W przypadku uregulowania przez Abonenta zaległych opłat, Operator wznowi świadczenie ograniczonych lub zawieszonych usług nie później niż w terminie 3 dni od otrzymania zaległych opłat.
e)W przypadku uporczywego opóźniania się przez Abonenta z zapłatą za usługi, gdy Abonent nie ureguluje zaległych należności w terminie 14 dni od dnia doręczenia powiadomienia o zamiarze zawieszenia świadczenia Usług, Abonament będzie uprawniony do zawieszenia świadczenie usług (pomijając etap ograniczenia w świadczeniu usług).
Powiadomienia doręcza się na trwałym nośniku na wskazany przez Abonenta adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej lub adres innego środka komunikacji elektronicznej, jeśli Operator umożliwia korzystanie z takiego środka. Operator wznawia świadczenie ograniczonej lub zawieszonej Usługi w terminie 3 dni od dnia zapłaty zaległych należności.
- Wprowadzamy zapis:
W przypadku, gdy Abonent wypowie umowę w formie dokumentowej, Operator będzie miał prawo do potwierdzenia złożenia oświadczenia także poprzez wysłanie Abonentowi wiadomości na adres poczty elektronicznej wskazany do kontaktu i jednocześnie widniejący w umowie podlegającej wypowiedzeniu.
- Wprowadzamy uprawnienie Abonenta do rozwiązania Umowy:
1.Abonent ma prawo wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku nieświadczenia lub nienależytego świadczenia Usług przez Operatora w postaci znaczących, stałych lub częstych rozbieżności między rzeczywistym wykonaniem usług, a warunkami określonymi w Umowie; uprawnienie to przysługuje po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i nie wpływa na uprawnienia Abonenta do dochodzenia roszczeń z nienależytego wykonania Umowy; w przypadku gdy Abonent zawarł umowę o świadczenie usług obejmującą usługę dostępu do internetu lub inną usługę, prawo wypowiedzenia Umowy ze względu na niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy obejmuje wszystkie usługi objęte umową.
- Abonent ma prawo wypowiedzieć Umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku zmiany dostawcy usługi dostępu do Internetu Abonent może wypowiedzieć umowę z Operatorem bez zachowania terminu wypowiedzenia, jednak jest wówczas zobowiązany do uiszczenia opłaty za okres wypowiedzenia, w wysokości nie wyższej niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy oraz zwrotu ulgi udzielonej w związku ze świadczeniem usług na zasadach promocyjnych (w wysokości pomniejszonej proporcjonalnie za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania); jeśli rozpoczęcie świadczenia usługi przez nowego dostawcę internetu nie nastąpiło w ustalonym z Abonentem terminie Operator wznowi lub kontynuuje świadczenie usługi na dotychczasowych warunkach; jeśli rozpoczęcie świadczenia usługi przez nowego dostawce internetu nie nastąpi w terminie 30 dni od upływu ustalonego z Abonentem terminu wypowiedzenie Umowy uważa się za bezskuteczne, chyba że Abonent oświadczy, że chce, by uległa rozwiązaniu.
- Wprowadzamy zapis:
W przypadku zmiany dostawcy usługi dostępu do sieci Internet, Abonent ma prawo do zachowania ciągłości świadczenia usługi dostępu do sieci Internet, chyba że nie jest to technicznie wykonalne.
VII. Wprowadzamy zapis:
Jeśli Abonent korzysta z poczty elektronicznej, której adres związany jest z nazwą handlową Operatora lub znakiem towarowym Abonent ma prawo żądać zapewnienia bezpłatnego dostępu do tej poczty przez okres 6 miesięcy od dnia rozwiązania umowy.
VIII. Zmieniamy klauzule informacyjne (w związku ze zmianą podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych i danych transmisyjnych):
Na podstawie art. 6 ust. 1 b) i c) RODO oraz art. 296, art. 298 ust. 3 i art. 389 ust.1 i 3 ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej Operator przetwarza imię, nazwisko, adres zamieszkania, miejsca zameldowania na pobyt stały, adres korespondencyjny jeśli jest inny niż adres zameldowania na pobyt stały, numer PESEL, nazwę, serię i numer dowodu tożsamości, a w przypadku cudzoziemca, który nie jest obywatelem państwa członkowskiego albo Konfederacji Szwajcarskiej – numer paszportu lub karty pobytu, dane zawarte w dokumentach potwierdzających możliwość wykonania zobowiązania wobec Operatora wynikającego z umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu. Inne dane Abonenta mogą być przetwarzane za zgodą Abonenta, na podstawie art. 6 ust. 1 a) RODO.
Na podstawie art. 389 ust. 1 ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej dla celów przekazywania komunikatów w sieciach telekomunikacyjnych oraz naliczania opłat za usługi telekomunikacyjne i ich windykacji, Operator przetwarzać będzie dane transmisyjne, takie jak: dane routingowe, czas trwania połączeń, czas rozpoczęcia i zakończenia połączenia, objętość komunikatu, format (protokół przekazu komunikatu), dane o położeniu urządzeń końcowych wywołującego i wywoływanego, sieć, w której następuje rozpoczęcie i zakończenie połączenia. Dane te będą przetwarzane w okresie obowiązywania umowy, a po jej zakończeniu w okresie roszczeń lub wykonywania obowiązków spoczywających na Operatorze z mocy prawa. Dane transmisyjne mogą też być przetwarzane na podstawie udzielonych przez Abonenta zgód na ich przetwarzanie, do celów określonych w oświadczeniu o udzieleniu zgody.
Cieszymy się, że są Państwo naszymi klientami, dziękujemy za wybór naszych usług!