Aktualności

Aktualizacja zasad świadczenia usług po wprowadzeniu nowego Prawa Komunikacji Elektronicznej

 

Szanowni Państwo,

 

już 10 listopada 2024 r. wejdzie w życie ustawa z dnia 12 lipca 2024 r. Prawo Komunikacji Elektronicznej.  Nowe przepisy zastępują w całości Prawo telekomunikacyjne i zmieniają zasady świadczenia przez nas usług. Powyższe powoduje konieczność wprowadzenia zmian w zawartej umowie i w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych.

 

Co się zmieni?

 

Zmiany, które wprowadzamy dotyczą między innymi przypadków, w których będziemy mogli zmienić umowę oraz tryb dokonywania tych zmian, procedury regulującej ograniczanie i zawieszanie świadczenia usług, a także rozwiązanie umowy w przypadku, gdy opóźniacie się Państwo z zapłatą za usługi.

 

Co się nie zmieni?

Zmiany prawa oraz wynikające z tego zmiany treści umowy i regulaminu nie wpłyną na warunki cenowe oraz na parametry jakościowe świadczonych na Państwa rzecz usług. Nie musicie Państwo podpisywać, ani odsyłać nam zaakceptowanych zmian.

 

Uprawnienia Państwa -Abonenta w związku ze zmianami:

 

Informujemy, iż mogą Państwo nie zaakceptować proponowanych zmian i wypowiedzieć wiążącą nas umowę najpóźniej do 10.11.2024 r., co będzie wiązało się z koniecznością uiszczenia przez Państwa na naszą rzecz przyznanej Państwu – przy zawieraniu umowy – ulgi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania. Obowiązek zapłaty roszczenia nie dotyczy tych z Państwa, z którymi wiąże nas umowa zawarta na czas nieokreślony lub których umowa przekształciła się na czas nieokreślony.

 

 

ZMIANY W UMOWIE O ŚWIADCZENIE USŁUG TELEKOMUNIKACYJNYCH:

 

  1. Dostosujemy zapisy dotyczące jednostronnej zmiany warunków Umowy wprowadzając następujące postanowienia:
  2. Operator może dokonać jednostronnej zmiany postanowień Umowy, Regulaminu lub Cennika, w przypadku gdy:
  • – konieczność wprowadzenia zmiany wyniknie bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w szczególności ze zmiany stawek podatku od towarów i usług lub z decyzji Prezesa UKE;
  • – proponowane zmiany będą korzystne dla Abonenta, w tym spowodują obniżenie cen usługi dostępu do Internetu lub dodanie nowej usługi;
  • – zaproponowane Abonentowi zmiany będą miały wyłącznie charakter administracyjny i nie pociągną za sobą negatywnych skutków dla Abonenta.

 

W razie braku akceptacji zmian Abonent może wypowiedzieć Umowę w terminie do dnia wejścia zmian w życie, z uwzględnieniem konieczności zwrotu udzielonej ulgi udzielonej w związku ze świadczeniem usług na zasadach promocyjnych (w wysokości pomniejszonej proporcjonalnie za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania). Operator w przypadku zamiaru wprowadzenia zmian, poda ich treść do publicznej wiadomości przez publikację na stronie internetowej, z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem ich w życie. Okres ten może być krótszy, jeśli publikacja aktu prawnego, z którego wyniknie konieczność wprowadzenia zmian nastąpi z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed jego wejściem w życie lub okres taki wyniknie z decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, przy czym nie będzie on krótszy niż do dnia wejścia w życie tych zmian.

Niezwłocznie po publikacji treści zmian na stronie internetowej Operator doręczy Abonentowi na trwałym nośniku informacje opublikowane na stronie internetowej wraz informacją o prawie wypowiedzenia Umowy.

 

  1. Dostosujemy zapisy dotyczące automatycznego przedłużania umowy wprowadzając następujące postanowienia:

1.Przed automatycznym przedłużeniem umowy, Operator doręczy Abonentowi na trwałym nośniku, w terminie nie później niż 30 dni przed upływem okresu, na jaki umowa została zawarta, informacje o automatycznym przedłużeniu umowy, w tym ewentualne zmiany warunków świadczenia usług względem warunków obowiązujących w okresie, na jaki została zawarta umowa, sposobach i terminach jej wypowiedzenia, a także najkorzystniejszych pakietach taryfowych dotyczących usług objętych umową.

  1. W przypadku gdy umowa uległa automatycznemu przedłużeniu, Operator, co najmniej raz w roku, poinformuje Abonenta o najkorzystniejszych pakietach taryfowych dotyczących usług objętych umową.

 

III. Wprowadzamy uprawnienie Operatora do rozwiązania umowy w następującej sytuacji:

  1. Jeśli Abonent opóźnia się z zapłatą za świadczoną usługę wówczas:

a)Operator  wyśle Abonentowi wraz z wezwaniem do zapłaty powiadomienie o zamiarze ograniczenia świadczenia usługi. W przypadku braku uregulowania należności, ograniczenie świadczenia usługi nastąpi w terminie 7 dni od doręczenia powiadomienia.

b)W przypadku dalszego braku uregulowania należności, Operator skieruje do Abonenta kolejne wezwanie do uiszczenia zaległości w wyznaczonym terminie. Operator jednocześnie powiadomi Abonenta o zamiarze zawieszenia świadczenia Usług, w przypadku braku uregulowania należności w terminie 3 dni od otrzymania powiadomienia. Powiadomienie zostanie wysyłane nie wcześniej niż po upływie 7 dni od dnia ograniczenia świadczenia usługi.

c)Wobec upływu 7 dni od dnia zawieszenia świadczenia usługi i dalszego braku uregulowania należności, Operator powiadomi Abonenta o zamiarze wypowiedzenia umowy z winy Abonenta, a następnie rozwiąże z Abonentem umowę, jeśli płatność nie zostanie wykonana.

d)W przypadku uregulowania przez Abonenta zaległych opłat, Operator wznowi świadczenie ograniczonych lub zawieszonych usług nie później niż w terminie 3 dni od otrzymania zaległych opłat.

e)W przypadku uporczywego opóźniania się przez Abonenta z zapłatą za usługi, gdy Abonent nie ureguluje zaległych należności w terminie 14 dni od dnia doręczenia powiadomienia o zamiarze zawieszenia świadczenia Usług, Abonament będzie uprawniony do zawieszenia świadczenie usług (pomijając etap ograniczenia w świadczeniu usług).

Powiadomienia doręcza się na trwałym nośniku na wskazany przez Abonenta adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej lub adres innego środka komunikacji elektronicznej, jeśli Operator umożliwia korzystanie z takiego środka. Operator wznawia świadczenie ograniczonej lub zawieszonej Usługi w terminie 3 dni od dnia zapłaty zaległych należności.

 

  1. Wprowadzamy zapis:

W przypadku, gdy Abonent wypowie umowę w formie dokumentowej, Operator będzie miał prawo do potwierdzenia złożenia oświadczenia także poprzez wysłanie Abonentowi wiadomości na adres poczty elektronicznej wskazany do kontaktu i jednocześnie widniejący w umowie podlegającej wypowiedzeniu.

 

  1. Wprowadzamy uprawnienie Abonenta do rozwiązania Umowy:

1.Abonent ma prawo wypowiedzieć Umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku nieświadczenia lub nienależytego świadczenia Usług przez Operatora w postaci  znaczących, stałych lub częstych rozbieżności między rzeczywistym wykonaniem usług, a warunkami określonymi w Umowie; uprawnienie to przysługuje po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego i nie wpływa na uprawnienia Abonenta do dochodzenia roszczeń z nienależytego wykonania Umowy; w przypadku gdy Abonent zawarł umowę o świadczenie usług obejmującą usługę dostępu do internetu lub inną usługę, prawo wypowiedzenia Umowy ze względu na niewykonanie lub nienależyte wykonanie  Umowy obejmuje wszystkie usługi objęte umową.

 

  1. Abonent ma prawo wypowiedzieć Umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku zmiany dostawcy usługi dostępu do Internetu Abonent może wypowiedzieć umowę z Operatorem bez zachowania terminu wypowiedzenia, jednak jest wówczas zobowiązany do uiszczenia opłaty za okres wypowiedzenia, w wysokości nie wyższej niż opłata abonamentowa za jeden okres rozliczeniowy oraz zwrotu ulgi udzielonej w związku ze świadczeniem usług na zasadach promocyjnych (w wysokości pomniejszonej proporcjonalnie za okres od dnia zawarcia Umowy do dnia jej rozwiązania); jeśli rozpoczęcie świadczenia usługi przez nowego dostawcę internetu nie nastąpiło w ustalonym z Abonentem terminie Operator wznowi lub kontynuuje świadczenie usługi na dotychczasowych warunkach; jeśli rozpoczęcie świadczenia usługi przez nowego dostawce internetu nie nastąpi w terminie 30 dni od upływu ustalonego z Abonentem terminu wypowiedzenie Umowy uważa się za bezskuteczne, chyba że Abonent oświadczy, że chce, by uległa rozwiązaniu.

 

  1. Wprowadzamy zapis:

W przypadku zmiany dostawcy usługi dostępu do sieci Internet, Abonent ma prawo do zachowania ciągłości świadczenia usługi dostępu do sieci Internet, chyba że nie jest to technicznie wykonalne.

 

VII. Wprowadzamy zapis:

Jeśli Abonent korzysta z poczty elektronicznej, której adres związany jest z nazwą handlową Operatora lub znakiem towarowym Abonent ma prawo żądać zapewnienia bezpłatnego dostępu do tej poczty przez okres 6 miesięcy od dnia rozwiązania umowy.

 

VIII. Zmieniamy klauzule informacyjne (w związku ze zmianą podstawy prawnej przetwarzania danych osobowych i danych transmisyjnych):

Na podstawie art. 6 ust. 1 b) i c) RODO oraz art. 296, art. 298 ust. 3 i art. 389 ust.1 i 3 ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej Operator przetwarza imię, nazwisko, adres zamieszkania, miejsca zameldowania na pobyt stały, adres korespondencyjny jeśli jest inny niż adres zameldowania na pobyt stały, numer PESEL, nazwę, serię i numer dowodu tożsamości, a w przypadku cudzoziemca, który nie jest obywatelem państwa członkowskiego albo Konfederacji Szwajcarskiej – numer paszportu lub karty pobytu, dane zawarte w dokumentach potwierdzających możliwość wykonania zobowiązania wobec Operatora wynikającego z umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, adres poczty elektronicznej oraz numer telefonu. Inne dane Abonenta mogą być przetwarzane za zgodą Abonenta, na podstawie art. 6 ust. 1 a) RODO.

Na podstawie art. 389 ust. 1 ustawy Prawo Komunikacji Elektronicznej dla celów przekazywania komunikatów w sieciach telekomunikacyjnych oraz naliczania opłat za usługi telekomunikacyjne i ich windykacji, Operator przetwarzać będzie dane transmisyjne, takie jak: dane routingowe, czas trwania połączeń, czas rozpoczęcia i zakończenia połączenia, objętość komunikatu, format (protokół przekazu komunikatu), dane o położeniu urządzeń końcowych wywołującego i wywoływanego, sieć, w której następuje rozpoczęcie i zakończenie połączenia. Dane te będą przetwarzane w okresie obowiązywania umowy, a po jej zakończeniu w okresie roszczeń lub wykonywania obowiązków spoczywających na Operatorze z mocy prawa. Dane transmisyjne mogą też być przetwarzane na podstawie udzielonych przez Abonenta zgód na ich przetwarzanie, do celów określonych w oświadczeniu o udzieleniu zgody.

 

 

 

 

 Cieszymy się, że są Państwo naszymi klientami, dziękujemy za wybór naszych usług!

 

 

X